Fanpage daje wiele możliwości i pozwala zbudować sporą grupę fanów, żywo zainteresowanych obserwowaną tematyką. W tym gronie znajdują się również oczywiście potencjalni klienci. Trzeba tylko wiedzieć, jak do nich dotrzeć i jak przekonać ich do siebie. Sposobem bywa skuteczny i ciekawy fanpage.
Dotyczy to różnych branż i dla każdej da się znaleźć odpowiednią strategię działania. Szczególnie wiele możliwości daje branża turystyczna. Jak powinno wyglądać prowadzenie fanpage dla hotelu? Czy warto pójść na szkolenie social media i budować profil samodzielnie? A może raczej oddać go profesjonalistom i pozwolić, żeby za nas poprowadziła stronę agencja social media Warszawa?
Jeśli jesteście ciekawi, co warto zrobić, zapraszamy do lektury.
Prowadzenie fanpage – agencja social media Warszawa czy działania samodzielne?
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak prowadzić fanpage – wziąć sprawy w swoje ręce, czy lepiej powierzyć wszystko profesjonalistom od reklamy w Internecie. Niestety nie ma jednej drogi. Każdy musi dobrać rozwiązanie do swoich potrzeb.
Jeżeli bowiem firma jest dopiero na początku swojej drogi i ma dość ograniczony budżet, warto zająć się social mediami samodzielnie. Trzeba jednak pamiętać, że wymaga to sporej pracy oraz niejednokrotnie warto wybrać się na szkolenie social media, aby faktycznie podołać temu zadaniu.
To, że prowadzimy profil samodzielnie wcale nie oznacza, że nie musi on wyglądać profesjonalnie. Wprost przeciwnie. Trzeba zatem przygotować plan działania, scenariusz do postów oraz odpowiedni content. Żeby zrobić to dobrze, warto zdobyć solidne podstawy oraz praktyczne umiejętności od doświadczonych ekspertów.
A co może dać nam agencja? Przede wszystkim osoby zatrudnione w takich miejscach, jak agencja social media Warszawa, mają doświadczenie i know-how. Na co dzień zajmują się prowadzeniem fanpage’ów, dzięki czemu posiadają solidne umiejętności i warsztat do działania. Oprócz tego wiedzą, jak używać różnych narzędzi marketingowych do promowania hotelu na rynku krajowym i międzynarodowym. Pozwala to na uzyskanie optymalnych efektów oraz oczywiście wysokiej konwersji.
Jak promować hotel za pośrednictwem fanpage’a?
Podstawowe zasady prowadzenia fanpage’a mówią o tym, że trzeba mieć przede wszystkim dobry plan, wykazywać się systematycznością oraz profesjonalizmem. Dotyczy to także działań na stronie firmowej hotelu.
Wszystko należy dokładnie zaplanować jeszcze przed rozpoczęciem publikacji. Przypadkowe posty są niestety nieskuteczne. Warto przygotować kompleksowy scenariusz publikacji, zawierający zarówno tematyczne i ciekawe posty, jak i płatne kampanie reklamowe, które skierują ruch na stronę.
Posty muszą być dopasowane do grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Prowadzimy mały elegancki hotel w dużym mieście? A może pensjonat w górach, nastawiony na wizyty rodzin z dziećmi? W każdym przypadku trzeba skoncentrować się na nieco innych treściach, aby przyciągnąć osoby, które chętnie skorzystają z naszej oferty.
O czym powinny mówić posty? Przede wszystkim muszą pokazywać miejsce – to przecież w nim mają się zakochać potencjalni odwiedzający. Oprócz tego warto dodać nieco ciekawostek podróżniczych, informacji o okolicy lub lokalnych atrakcjach. Można też dzielić się wiedzą oraz szczegółami z codziennej działalności – pokazać hotel od ludzkiej strony, co wzbudzi zaufanie oraz zwiększy rozpoznawalność marki.
Nastawienie na dialog – profesjonalne prowadzenie fanpage’a
Posty, video i relacje na żywo przyciągają ruch i angażują. Nie można jednak pozwolić, aby którakolwiek reakcja fanów pozostała bez odpowiedzi ze strony hotelu. Utrzymujmy dialog, odpowiadajmy na pytania i sprawmy, żeby odwiedzający profil poczuli się na nim, jak w domu. Dzięki temu chętniej podejmą decyzję o odwiedzeniu naszego miejsca.
Social media to idealna przestrzeń do promocji hotelu. Ludzie na portalach społecznościowych szukają rozrywki oraz pomysłu na spędzanie czasu wolnego. Trzeba zatem tylko dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Do tego służy szereg praktycznych narzędzi, które można poznać, jeśli wybierzemy się na szkolenie social media. Jeżeli wolimy skoncentrować się na pracy w hotelu, profil na Facebooku może poprowadzić za nas agencja social media Warszawa. Profesjonaliści znajdą sposób na skuteczne wykorzystanie wszelkich rozwiązań, które skierują na stronę naprawdę wartościowy ruch i oczywiście potencjalnych gości.
Materiał partnera zewnętrznego