Prowadzenie firmy stawia przed przedsiębiorcą wiele wyzwań. Jednym z nich jest utrzymanie dobrych relacji z klientem. Odpowiednie zarządzanie kontaktami umożliwia podejmowanie trwałych współprac i nawiązywanie nowych. Warto tu zadbać nie tylko o dobrze napisaną ofertę, ale też znajomość stałych współpracowników.
Zwiększenie efektywności zapewnia system CRM. Czym jest, jak wybrać i w jaki sposób wspiera nasze działania?
Budowanie relacji z klientami
Zadowolenie klienta to podstawa działania biznesu. Jest podstawą zarządzania szansami sprzedaży. Zauważmy jednak, że w każdej branży polega to na innych czynnościach.
Firmy lokalne, mające z klientami kontakt bezpośredni, dbają o miłą atmosferę i fachowość. Obecnie mnóstwo usług świadczy się przez internet, za pośrednictwem strony internetowej i mediów społecznościowych.
Wówczas obsługę klienta należy odpowiednio zorganizować. Różne kanały komunikacji i działania pracowników można zebrać w jednym miejscu. Automatyzacja procesów biznesowych pozwala szybko dopasować się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Pomaga w tym wdrożenie systemu CRM i stworzenie bazy danych.
Czym jest system CRM?
CRM (Customer Relationship Management) to systemy zarządzania relacjami z klientami. Są to zazwyczaj aplikacje, które ułatwiają gromadzenie informacji o klientach, zarządzanie zadaniami, sprzedażą, serwisem i akcjami marketingowymi, a także umożliwiają współpracę grupową.
CRM pozwala na:
- śledzenie historii kontaktów z klientami,
- personalizację obsługi,
- automatyzację procesów.
Narzędzia CRM ułatwiają zarządzanie relacjami z klientami z dowolnej lokalizacji. Automatyzują procesy sprzedażowe na każdym ich etapie – od poznania oferty po zakup produktów i usług. Ułatwiają też pracę, wprowadzając porządek informacyjny podczas obsługi klienta.
Wdrażanie CRM
Istnieją różne systemy CRM, różniące się funkcjami i sposobem organizacji danych. Zanim przejdziemy do instalacji oprogramowania, należy przeanalizować swoje potrzeby. Program CRM to nie tylko baza kontrahentów. Pozwala też na automatyzację rozmów telefonicznych, poczty elektronicznej i śledzenie wyników biznesowych. Analiza takich danych pomoże w zarządzaniu kontaktami z obecnymi klientami, a także pozyskiwanie nowych klientów.
Wybierając odpowiedni system CRM, zadbajmy też o bezpieczne przechowywanie informacji i swój komfort pracy. Warto postawić na chmurowy system CRM, który obsługuje się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane firmy możemy mieć zawsze przy sobie.
Oprogramowanie CRM a kontakt z klientem
Dobry system CRM pomaga dbać o zadowolenie klientów, nowych i stałych. Taka automatyzacja marketingu to wyjątkowe doświadczenia. Dla użytkowników systemu CRM zapewnia się wsparcie techniczne więc zawsze wiadomo, jak zarządzać relacjami z klientem.
Artykuł sponsorowany