Usługi kurierskie obejmują zarówno tradycyjne przesyłki kurierskie, czyli opcję doręczenia przesyłki, w której kurier przywozi ją pod wskazany adres, jak również formę usługi, w której kurier dostarcza przesyłki do punktu odbioru. Wśród tych ostatnich największą popularnością cieszy się wysyłka paczek do Paczkomatów®. Oba te rodzaje usług kurierskich stanowią podstawę funkcjonowania sklepów internetowych. Tania paczka Paczkomatowa® jest przy tym nawet popularniejsza wśród klientów e-commerce, czy szerzej odbiorców przesyłek, niż tradycyjne usługi kurierskie, o czym świadczą wyniki badań przeprowadzanych w ostatnich latach przez Gemius (Raport dla e-commerce Polska) i Kantar Polska. Nie powinno to dziwić, kurierskie przesyłki do Paczkomatów® wyróżniają atrakcyjne ceny i najlepsza obsługa klienta – paczka dotrze do Paczkomatu® prawie na pewno już następnego dnia po nadaniu, skąd można ją odebrać w prosty sposób bez zbędnych formalności o każdej porze dnia i nocy, siedem dni w tygodniu (a nie tylko w dni robocze). Co najważniejsze, Paczkomatów® jest już w Polsce ponad szesnaście tysięcy, więc prawie każdy może odebrać paczkę z dogodnego dla siebie miejsca.
Przesyłki kurierskie z Paczkomatu®
Natomiast jeszcze do niedawna niewiele osób wybierało usługi kurierskie decydując się na nadanie paczki. Tu jednak również badania Kantara wskazują na rosnącą popularność Paczkomatów®. Aż 70% ankietowanych decyduje się na nadanie paczki w Paczkomacie®. To o dwadzieścia pięć punktów procentowych więcej niż odsetek klientów wysyłających paczkę w urzędzie pocztowym, który dotąd zawsze był najpopularniejszym miejscem wysyłki przesyłek dla klienta indywidualnego. Na nadanie przesyłki kurierskiej bezpośrednio u kuriera decyduje się wciąż mniej klientów niż na usługę pocztową. Pamiętajmy jednak, że w Paczkomacie® mamy możliwość wysyłki do innego Paczkomatu®, ale możemy też nadawać tradycyjne przesyłki kurierskie. Za skorzystaniem z oferty usług firmy InPost przemawia też przejrzysty cennik bez ukrytych kosztów oraz bardzo prosta procedura nadania przesyłki (kurierskiej i do Paczkomatu®). To jak nadać przesyłki kurierskie w Paczkomacie®? Sprawdź na stronie operatora – https://inpost.pl/wysylam – lub czytaj dalej
Zamów kuriera w aplikacji
Usługi kurierskie najłatwiej zamówić korzystając z aplikacji InPost Mobile. Wszystkie firmy kurierskie mają swoje aplikacje, ale mało która z nich jest tak wydajnym kombajnem wspierającym korzystanie z usług firmy, jak InPost Mobile. Możemy dzięki niej śledzić przesyłki, przekierować śledzoną przesyłkę w dowolne miejsce w okolicy (np. do Paczkomatu® albo do sąsiadów), odbierać przesyłki z Paczkomatów® w kilka sekund, a także zamawiać przesyłki kurierskie i Paczkomatowe® w dobrej cenie. Jak to zrobić?
Wybierz ikonę Nadaj na dole ekranu głównego aplikacji i wybierz podstawowe parametry przesyłki. Po pierwsze może skorzystać z oferty dostawy do Paczkomatów® lub wybrać opcję, w której kurier dostarczy przesyłkę pod wskazany adres. Po drugie, wybierasz jeden z spośród trzech gabarytów paczki. Zwykle firmy kurierskie określają ceny usług zależnie od wagi paczki, ale ponieważ tutaj przesyłka musi się zmieścić w skrytce Paczkomatu®, podstawą wyceny przesyłek jest gabaryt. Trzy gabaryty odpowiadają trzem różnym rozmiarom skrytek i jeśli widziałaś kiedyś Paczkomat® z bliska, bez problemu wybierzesz odpowiedni gabaryt dla swoich przesyłek. Na kolejnym ekranie podaj dane odbiorcy przesyłki – imię, nazwisko, email, numer telefonu oraz wybierz Paczkomat® docelowy z mapy (lub korzystając z wyszukiwarki). Jeżeli kurier ma dostarczyć paczkę w konkretne miejsce, w tym miejscu podasz też dane adresowe odbiorcy. Wszystkie te informacje możesz też pobrać z listy kontaktów w telefonie. Na kolejnym ekranie podaj dane nadawcy: imię, nazwisko i e-mail. Numer telefonu będzie już wprowadzony ponieważ jest przypisany do konta klienta w aplikacji. Na tym ekranie wybierzesz też formę płatności i poprosisz o wystawienie faktury za usługi. Dane do faktur możesz zapisać do wykorzystania w przyszłości. Natomiast płatności możesz dokonać poprzez system BLIK, karta płatniczą, lub za pośrednictwem usługi Google Pay. Po opłaceniu usług otwórz opis paczki na liście przesyłek w aplikacji – znajdziesz tam kod QR i numeryczny kod nadania. Wystarczy, że zaniesiesz przesyłkę do dowolnego Paczkomatu® i zeskanujesz kod QR (albo wpiszesz swój numer telefonu i kod nadania na ekranie), a otworzy się skrytka, do której włożysz swoją paczkę. Zamknij drzwiczki i gotowe – przesyłka nadana, kurier wkrótce zabierze ją w dalszą podróż.
Zamów kuriera online
Nadanie paczki w Paczkomacie® dostępne jest też dla osób nie korzystających z aplikacji dzięki serwisowi internetowemu Szybkie Nadania, który umożliwia łatwe generowanie etykiet nadawczych dla przesyłek obu typów. Cały serwis mieści się na jednej stronie internetowej, na której podaje się te same dane co w opisanej powyżej aplikacji. Można więc wybrać jeden z dwóch sposobów doręczenia przesyłek (kurier lub Paczkomat®) i jeden z trzech gabarytów. Wymagane są również te same dane nadającego i adresata – imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail oraz oczywiście informacje na temat miejsca, do którego kurier ma dotrzeć z paczką. Zapłacić można BLIKiem, kartą, lub szybkim przelewem online. Różnica pojawia się po opłaceniu usługi, kiedy to otrzymasz etykietę nadawczą w formacie pdf. Musisz ją wydrukować i nakleić na paczce. Z tak przygotowaną paczką udaj się do dowolnego Paczkomatu®, zeskanuj kod z etykiety i włóż pakunek do skrytki, która się otworzy. I gotowe, paczka nadana. Nie jest to tak proste jak wysyłka za pomocą aplikacji, która umożliwia nadawanie paczek dosłownie w biegu, no i trzeba mieć dostęp do drukarki, ale za to nie trzeba mieć ani aplikacji ani konta w systemie. Można też dać kilka przesyłek z naklejonymi etykietami innej osobie, która bez problemu nada je w dowolnym Paczkomacie®. Jeżeli natomiast potrzebujesz dodatkowych opcji wysyłki, możesz skorzystać z Managera Paczek InPost.
Materiał partnera