Programista w dziale marketingu — czym może się zajmować?

0
521
dział marketingu
Jeżeli jesteś na początku drogi pracy jako programista lub myślisz o przebranżowieniu, pamiętaj o budowaniu portfolio | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Programista to jedno z najpotrzebniejszych stanowisk w firmach zajmujących się marketingiem internetowym. Spoczywa na nim duża odpowiedzialność za działanie strony i nie tylko. Sprawdź, czym jeszcze zajmuje się taka osoba w branży sprzedażowej.

Na czym polega praca programisty w marketingu?

W marketingu najważniejszy jest klient i jego potrzeby. W marketingu internetowym droga do ich spełniania wiedzie przez sklepy internetowe oraz platformy zakupowe. Programista czuwa więc nad tym, by wszystko działało, jak należy i klient mógł szybko oraz bezpiecznie dokonać zakupu.

Obowiązki programisty to działanie zarówno „zaplecza” i „od frontu”. Za to, co dzieje się wewnątrz systemów i aplikacji odpowiada Back-end Developer. Dba na przykład o to, by płatności oraz Twoje dane były bezpieczne. Sprawuje pieczę nad serwerami i bazami danych. Natomiast Front-end Developer zajmuje się tym, co jest widoczne dla klienta. Jego zadaniem jest kodowanie strony internetowej w porozumieniu z copywriterami oraz grafikami.

Niezależnie od tego czy jest Back, czy Front Developerem, musisz znać odpowiednie języki programowania. To na przykład HTML, CSS oraz Java. To wymagane języki do takich aplikacji jak Google Analytics czy WordPress. Kombinacja tych trzech języków pozwoli na swobodne obracanie się na tych trzech platformach.

programista
Obowiązki programisty to działanie zarówno „zaplecza” i „od frontu” | fot.: materiał partnera

Gdzie szukać ofert pracy dla programisty w branży e-commerce?

Jeżeli widzisz siebie na stanowisku programisty w firmie marketingowej, przejrzyj oferty pracy. Dzięki nim dowiesz się, jakie umiejętności są obecnie pożądane na rynku pracy. Interesujące oferty możesz sprawdzić pod tym linkiem: https://www.gowork.pl/praca/programista;st/krakow;l. To pozycje skupiające się na Krakowie i okolicach. Tamtejszy rynek jest bardzo duży, dzięki czemu z  powodzeniem porównasz oferty nie tylko polskich, ale także zagranicznych firm. Dowiesz się, na czym się skupić i będziesz wiedział, jak zacząć pracę jako programista.

Co powinien umieć programista startujący  branży marketingowej?

Jeżeli jesteś na początku drogi pracy jako programista lub myślisz o przebranżowieniu, pamiętaj o budowaniu portfolio. Do pracy w dziale marketingu wybieraj projekty, które stricte skupiają się na sprzedaży. Twój must have to projekty dotyczące działania stron internetowych lub platform zakupowych. Mowa tu także o mobilnych aplikacjach. Dzięki temu z pewnością będziesz mógł zabłysnąć na ewentualnej rozmowa kwalifikacyjnej, gdzie pracodawca dużą wagę przywiązuje do zdobytych umiejętności i doświadczenia.

Co robi programista? Przede wszystkim nieustannie się uczy i rozwiązuje problemy. Pomagają mu w tym dodatkowo szkolenia i kursy. Nie zapominaj także o doskonaleniu języka angielskiego, który często jest głównym językiem pracy w branży IT. Ciągłe doszkalanie się i zdobywanie nowych umiejętności to także niezwykle ważny aspekt w marketingu.

Szczególnie pokazały to czasy pandemii i tuż po kiedy większość zakupów zaczęto dokonywać przez Internet. Oczekiwania klientów również się zwiększyły. Zależy im na bezproblemowych, szybkich zakupach, dzięki którym zaoszczędzą czas. Dlatego branża zdecydowanie się rozwija, a zapotrzebowanie na specjalistów nie maleje.

Artykuł sponsorowany