Kreowanie wizerunku marki. Jak używać do tego opinii?

0
518
kreowanie wizerunku marki
Marketing opinii można w dużej mierze zautomatyzować | fot.: materiał partnera

Czy opłaca Ci się biznes, który w ogóle nie przynosi dochodu? Oczywiście, że nie. Przypomnij sobie teraz pierwszą lepszą stronę biznesową. Wybieraj spośród tych, które wyglądają w miarę profesjonalnie. Co tam widzisz? Oczywiście ofertę. Prawdopodobnie zakładkę „O nas”. Jest jednak pewien element, bez którego nie zaufasz przedsiębiorstwu, nawet jeśli ma dla Ciebie naprawdę dobrą propozycję.

Ten tajemniczy czynnik to oczywiście opinie. Co sprawia, że są one niezbędnym elementem kreowania wizerunku marki wśród jej klientów?

Opinie to społeczny dowód słuszności i prawdziwe perpetuum mobile

Robert Cialdini w książce „Wywieranie wpływu na ludzi” wspomina o zasadzie społecznego dowodu słuszności. Zasada ta głosi, że dopiero wiedząc, co myślą na dany temat inni ludzie, określamy, czy jest to poprawne czy nie. Przyrównuje też tę zasadę do drogi na skróty podczas podejmowania decyzji. Wspomina, że reguła nie sprawdza się oczywiście we wszystkich przypadkach. Jednak stosując się do niej, popełniamy mniej błędów, niż gdybyśmy ją odrzucili.

Właśnie taki sposób myślenia towarzyszy cały czas Twoim klientom. Możesz kreować pozytywny wizerunek marki na różne sposoby. Jeśli jednak tylko Ty będziesz mówić o sobie, nikt Ci nie uwierzy. Ludzie wiedzą, że chcesz coś im sprzedać. I nie podejmą decyzji o zakupie tylko na podstawie Twoich słów. Zrobią to dopiero wtedy, gdy poznają opinie osób, które już coś u Ciebie kupiły.

Myślisz, że kreowanie wizerunku marki za pomocą opinii jest trudne?

Takie przekonanie pojawia się zwykle u dwóch typów przedsiębiorców. Pierwszy z nich to osoby początkujące, które nie mają jeszcze żadnych opinii. W takich sytuacjach bardzo często przeprowadza się szeroko zakrojone działania marketingowe. Jakie? Oferuje się swoje produkty lub usługi za darmo lub za znacznie obniżoną cenę pewnej grupie ludzi. Warunkiem skorzystania z oferty jest wystawienie później firmie opinii. To świetny sposób na pozyskanie pierwszych recenzji i rozpoczęcie pracy nad budowaniem wizerunku marki.

Druga grupa przedsiębiorców, która przejawia to przekonanie… to ludzie, którzy już coś sprzedają. Nie wiedzą jednak, jak zabrać się za pozyskiwanie opinii. Nie mają pojęcia, co zrobić, by otrzymywać jak najwięcej pozytywnych recenzji w social mediach, mailach i na swojej stronie. Nie panują w żaden sposób nad opiniami, które pojawiają się spontanicznie. A co za tym idzie, nie mają nad wizerunkiem firmy żadnej kontroli.

Skończ z chaosem! Zacznij kreować wizerunek firmy świadomie

A gdyby tak przestać bać się każdej kolejnej recenzji? Marketing opinii można w dużej mierze zautomatyzować. Wystarczy tylko załozyć konto, by prosta aplikacja zbierała wszystkie opinie o Twojej firmie z internetu. Co więcej, aplikacja przeprowadza analizę semantyczną recenzji i wskazuje Ci wyraźnie wszystkie Twoje mocne strony.

Analizuje również negatywne opinie i podaje Ci, na co najczęściej skarżą się Twoi klienci. Tym samym pokazuje Ci czarno na białym problemy w Twojej firmie, które musisz rozwiązać, by zachwycać swoich klientów raz za razem. W efekcie zaczynasz świadomie tworzyć markę uważaną przez Twoich odbiorców za wręcz idealną. A to nakręca napływ pozytywnych opinii i zdecydowanie zmniejsza iliczbę negatywnych recenzji w przyszłości.

Odpowiedzi na opinie to ważny aspekt kreowania wizerunku marki

Co najlepsze, aplikacja nie tylko zbiera opinie ze wskazanych miejsc i daje Ci dostęp do przydatnych raportów. Uczy Cię również, jak reagować na różnorodne recenzje. Zdobytą dzięki niej wiedzę wykorzystasz zarówno w mediach społecznościowych, jak i choćby w Google Maps, jeśli masz tam swój profil firmowy. Profesjonalne odpowiadanie na opinie to jedno z ważniejszych działań wizerunkowych, jakie możesz wykonać.

Jak widzisz, wizerunek marki kształtujesz nie tylko poprzez przemyślany branding komunikacyjny czy wizualny. Liczy się również to, jak działasz w praktyce. Twoi klienci chętnie rozliczą Cię z tego, co robisz. A rezultat tego rozliczenia zawsze ma potężny wpływ na Twoje dochody. Dlatego zajrzyj teraz na stronę RatingCaptain. Znajdziesz tam rewelacyjną aplikację do zarządzania opiniami, która pomoże Ci kreować pozytywny wizerunek Twojej marki w internecie. Możesz ją wypróbować całkowicie za darmo.

Materiał partnera