Facebook Instagram Pinterest Tumblr Twitter Youtube
  • Styl życia
    • Podróże
    • Dom
    • Kuchnia
    • Moda
    • Zwierzęta
    • Ogród
  • Kultura
    • Kino
    • Książki
    • Muzyka
    • Plotki
    • Telewizja
    • Wydarzenia
  • Społeczeństwo
    • Parenting
    • Związki
    • Kariera
    • Nauka
  • Uroda
  • Zdrowie
    • Dieta
    • Fitness
  • Internet
  • Tech
  • Moto
Szukaj
14 maja 2025
Facebook Instagram Pinterest Tumblr Twitter Youtube
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Zapomniałeś hasła? sprowadź pomoc
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.
Interaktywna.pl Interaktywna.pl
Interaktywna.pl Interaktywna.pl
  • Styl życia
    • Podróże
    • Dom
    • Kuchnia
    • Moda
    • Zwierzęta
    • Ogród
  • Kultura
    • Kino
    • Książki
    • Muzyka
    • Plotki
    • Telewizja
    • Wydarzenia
  • Społeczeństwo
    • Parenting
    • Związki
    • Kariera
    • Nauka
  • Uroda
  • Zdrowie
    • Dieta
    • Fitness
  • Internet
  • Tech
  • Moto
Strona główna Społeczeństwo Kariera Jak wymyślić, zaprojektować i wykonać logo? Co wziąć pod uwagę, z czego...
  • Społeczeństwo
  • Kariera
  • Tech

Jak wymyślić, zaprojektować i wykonać logo? Co wziąć pod uwagę, z czego skorzystać?

16 września 2021
0
1050
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
    minimalistyczne logo
    Najczęściej popełnianym błędem przy tworzeniu logo jest przesada | fot.: stock.adobe.com

    Logo firmowe jest bardzo ważne, bo często jest to pierwsze skojarzenie klienta, gdy pomyśli o firmie. Wiele osób chce wykorzystać je do zrobienia wrażenia na odbiorcy, ale popada przez to w przesadę. Zbyt duża ilość kolorów czy skomplikowane kształty mogą czasami odstraszyć, a nie przyciągać nowe osoby. Czym sugerować się tworząc logo swojej marki lub działalności i do kogo zwrócić się ewentualnie o pomoc? 

    Podstawy tworzenia przyciągającego logo

    Najczęściej popełnianym błędem przy tworzeniu logo jest przesada. Najpopularniejsze marki świata wiedzą, że warto postawić na coś unikalnego, ale prostego. Przykładowo na ugryzione jabłko, pandę, krokodyla lub prosty napis. Mocno wpływa to na rozpoznawalność. Ludzie nie pamiętają tak wielu szczegółów, jak się to może wydawać. Prosty, ale charakterystyczny napis na pewno dłużej zostanie w ich głowie. 

    Prostota przekłada się również na kolory. Najlepsze firmy używają maksymalnie trzech-czterech barw. Zdarzają się marki, które operują tylko czernią i bielą. Kolory trzeba umieć zbilansować – lepiej nie nadużywać zbyt jaskrawych albo ciemnych barw. Warto też wiedzieć, z czym kojarzą się ludziom dane kolory. Czerwony kojarzy się z intensywnością i przygodą, z kolei zielony z harmonią i spokojem, zaś żółty z radością. W zależności od rodzaju działalności – warto je ze sobą łączyć. 

    Operowanie logotypem

    Częstym błędem jest również nadużywanie napisów na logach. Logotyp powinien składać się z prostych haseł, które jednak automatycznie skojarzą się z firmą. Warto postawić na jakość słów, niekoniecznie na ich ilość. Nie należy też łączyć zbyt dużej ilości typografii, czyli rodzajów pisma. Warto postawić na jedną stylistykę. Wiele osób ma skłonność do napisów górnych o dużej czcionce, żeby potem zmienić typografię przy dolnej małe czcionce. Całość jest wtedy dość chaotyczna i nie klei się w jedną całość. 

    Gdzie szukać pomocy przy tworzeniu logo?

    Nie każdy ma pomysł albo doświadczenie, żeby stworzyć przekonujące logo. Czasami właściciel marki ma w głowie idealną wersję, ale brakuje mu umiejętności graficznych, żeby przedstawić to na papierze. Warto wtedy zwrócić się do firm, które zajmują się takimi sprawami od lat. Wystarczy jej przedstawić znaczące wskazówki i rodzaj działalności, a ona odeśle projekt po paru dniach roboczych. Nie są to gotowe grafiki czy logotypy, które zostały użyte w innych projektach. W przypadku, gdy dane logo nie przypadnie klientowi do gustu – można poprosić o inne. 

    Wiele osób korzysta też z przeróżnych materiałów (np. książek), które pomagają w tworzeniu logo od podstaw. Należy jednak uważać z inspiracją. Absolutnie nie można brać gotowych projektów z Internetu, bo grozi za to nawet odpowiedzialność karna. Jest to wtedy przywłaszczanie cudzej pracy. Istnieją co prawda grafiki, które autorzy powszechnie udostępniają, ale rzadko bywają one odpowiedniej jakości. Do podobnego poziomu można dojść samemu, warto znać jedynie podstawowe zasady tworzenia logo. Koszt tworzenia jego przygotowania może wynieść 5000 złotych, dlatego warto poświęcić trochę czasu na odpowiednie dokształcenie się. 

    MMI

    • TAGI
    • logo
    • projektowanie logo
    Facebook
    Twitter
    Pinterest
    WhatsApp
      admin

      PODOBNE ARTYKUŁYWIĘCEJ OD AUTORA

      systemy kontroli temperatur
      Tech

      Jakie rejestratory temperatury i wilgotności wybrać do precyzyjnego monitorowania warunków?

      space x
      Tech

      SpaceX vs Blue Origin – kto wygra wyścig kosmiczny?

      hale stalowe
      Kariera

      Dlaczego hale stalowe to przyszłość budownictwa przemysłowego?

      NAJNOWSZE

      jurty podróże

      Jurty jako idealne miejsce na spędzenie urlopu na Dolnym Śląsku w...

      7 maja 2025
      wiosenne porządki

      Wiosenne porządki – jak przeprowadzić je szybko i skutecznie?

      29 kwietnia 2025
      dekorowanie tortów

      Pierwsze urodziny malucha: jak zorganizować przyjęcie?

      8 kwietnia 2025
      płyn do prania dla niemowląt

      Płyn do prania dla niemowląt a alergia – na co zwrócić...

      3 kwietnia 2025
      uszkodzenie bariery hydrolipidowej naskórka

      Objawy uszkodzonej bariery skórnej – jak je rozpoznać?

      25 marca 2025
      Wczytaj więcej
      Interaktywna.pl
      O nas
      Portal internetowy Interaktywna.pl
      Napisz do nas: redakcja@interaktywna.pl
      Bądźmy w kontakcie
      Facebook Instagram Pinterest Tumblr Twitter Youtube
      © Copyright 2018 by Infoss Sp. z o.o.