E-commerce to przyszłość. O tym wie już praktycznie każdy przedsiębiorca na świecie. Dzięki e-commerce można szybko i skuteczne rozwinąć swoją działalność i odnotować spektakularny zysk. Prowadzenie działalności w Internecie wiąże się jednak ze specyficznymi obowiązkami, w tym przede wszystkim obowiązkami podatkowymi. Jak prowadzić księgowość e-commerce? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.
E-commerce to przyszłość
Branża e-commerce to gałąź gospodarki, która dzisiaj najprężniej się rozwija. Chociaż z powodu epidemii koronawirusa w wielu dziedzinach odnotowano olbrzymie spadki, e-commerce wciąż zajmuje silną i stabilną pozycję. Z roku na rok rośnie liczba transakcji, dokonywanych w sklepach internetowych. Więcej na rynku jest nie tylko sklepów, ale również klientów, którzy uważają ten sposób robienia zakupów za bardzo wygodny i praktyczny. Statystyki wskazują, że dzisiaj ponad 15 milionów Polaków kupuje przez Internet. Tylko w 2018 roku wartość polskiego rynku e-commerce wyniosła ponad 50 miliardów złotych. To absolutnie niebotyczna kwota. A specjaliści podkreślają, że będzie tylko lepiej. Nie dziwi zatem, że nowoczesne biura księgowe włączają do swojej oferty specjalną księgowość e-commerce. Proponują oni szereg usług, dedykowanych tej branży.
E-commerce bardzo opłacalna
E-commerce to dla wielu polskich firm podstawowy kanał sprzedaży. Przedsiębiorcy oferują swoje produkty we własnych sklepach internetowych, a także korzystają z platform typu marketplace, takich jak Amazon albo eBay. W gruncie rzeczy taka forma sprzedaży bywa tańsza od tradycyjnej. Poza utrzymaniem sklepu internetowego trzeba tylko ponieść koszty ewentualnego magazynowania produktów oraz zatrudnienia osób, odpowiedzialnych za proces wysyłki. Nie trzeba natomiast wydawać olbrzymich sum na wynajęcie przestrzeni sklepowej w prestiżowej, miejskiej galerii oraz dostarczania towarów z magazynu na półki sklepowe. Z miejsca przechowywania trafiają one bowiem wprost do rąk klientów. No ale jak właściwie rozlicza się taką działalność, jak prowadzi się księgowość e-commerce?
Księgowość e-commerce w Polsce i za granicą
Już samo prowadzenie księgowości w Polsce stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorców. Dodatkowym utrudnieniem jest natomiast sytuacja, w której firma decyduje się na rozszerzenie swojej działalności i wejście na rynek zagraniczny. Na szczęście dzisiaj możliwe jest skorzystanie z usług profesjonalistów – biur księgowych, które o e-commerce wiedzą niemal wszystko. Specjaliści pomogą zrealizować wszystkie, niezbędne obowiązki podatkowe, w tym głównie te, związane z podatkiem od towarów i usług (VAT). W szczególności będą pośredniczyli w rejestracji działalności w zagranicznych urzędach skarbowych oraz złożą stosowne deklaracje i sprawozdania.
Materiał partnera zewnętrznego