Wszystkie działania powinny mieć swój cel. A żeby go osiągnąć – potrzebna jest strategia. Nie inaczej jest w przypadku kampanii email marketingowych. Sprawdź, jak zaplanować tego typu działania, by móc zbierać ich plony!
Poświęć czas na poznanie wszystkich możliwości
Bardzo wielu marketerów polega już na pierwszym etapie – czyli rozpoznaniu wszystkich szans i możliwości płynących z email marketingu. Można bez tego wysłać kampanię email marketingową. Co więcej, może ona przynieść naprawdę dobre wyniki! Trzeba jednak wiedzieć, jak je wykorzystać do osiągania kolejnych sukcesów.
Dlatego też warto poświęcić trochę czasu na „zaprzyjaźnienie się” z systemem do wysyłki maili, przeklikanie go i przeanalizowanie poszczególnych opcji pod kątem własnych celów. Drugą możliwością jest zatrudnienie kogoś, kto się na tym zna i ci pomoże.
Budowa strategii w email marketingu – krok po kroku
Samą budowę strategii warto zacząć od postawienia przed sobą jasnych celów.
Podstawowym z nich jest pozyskiwanie nowych leadów. Następnie takie kontakty będziesz przekonywać do wykonania określonej akcji na swojej stronie. A gdy już raz tego dokonają, na pewno będziesz chciał to powtarzać.
Najprostszym przykładem jest biznes e-commerce, w którym podstawowym celem jest zachęcenie internauty do dokonania zakupu – a następnie do jego regularnego powtarzania.
Zbieranie leadów i zachęcanie do wykonywania akcji
Strategia email marketingowa koniecznie powinna obejmować zbieranie już pierwszych kontaktów do bazy. Najlepszym źródłem leadów jest własna strona www – dlatego przede wszystkim należy umieścić na niej formularz, który pozwoli użytkownikom zapisywać się do newslettera.
Jak jednak nakłonić kogoś do zapisu? Najlepszym sposobem jest zaoferowanie subskrybentom dodatkowej wartości, niedostępnej dla innych: zniżki, ciekawego materiału, informacji o najnowszych promocjach.
W ten sposób będziesz ich zachęcać do wykonywania konkretnych akcji (np. zakupu). Aby przekuć lead w klienta, należy segmentować bazę i do poszczególnych grup kierować spersonalizowane komunikaty. „Spersonalizowane” w tym przypadku oznacza też dużo skuteczniejsze!
Dzięki odpowiednio przeprowadzonej kampanii email marketingowej, masz szansę nawiązać z odbiorcami więź. Pamiętaj, żeby nie zasypywać ich samymi ofertami, bo co za dużo, to niezdrowo… dla każdej relacji.
Analizuj, eksperymentuj i próbuj wciąż od nowa!
W marketingu najważniejsza jest jednak analiza działań. Nie spoczywaj na laurach, gdy kampania zakończy się sukcesem. Nie poddawaj się, jeżeli okaże się ona kompletną klapą.
Nie bój się zmian, strategia nie jest martwym przedmiotem – raczej żywą istotą, która dojrzewa i przeobraża się w zależności od okoliczności. Jeżeli efekty prowadzonych działań nie spełniają twoich oczekiwań, spróbuj zrobić coś inaczej. Umieść formularz w innym miejscu na stronie, daj inną zachętę do zapisu, inny komunikat.
Eksperymentuj, aż znajdziesz złoty środek!
Materiał partnera zewnętrznego