Kiedyś zakupy online były czymś niecodziennym, wzbudzały niepewność u wielu kupujących. Dziś, jest to całkowicie normalne, co więcej – to droga dla każdej rozwijającej się firmy. Zbudowanie platformy e-commerce wzmocni reputację Twojej marki i pomoże przyczynić się do jej wzrostu. Na początku jednak należy podjąć kilka kluczowych decyzji, które będą miały wpływ na dalsze losy platformy. Jak przygotować się do podjęcia działalności e-commerce?
Zacznij od zaplanowania strategii
Bez rozsądnej strategii nie zapewnisz swojej witrynie sukcesu. Nawet najprostsze platformy e-commerce są zaplanowane z najmniejszymi szczegółami dopasowanymi do profilu firmy. Ważne, aby przewidywać największe przeszkody i wyzwania, które mogą pojawiać się w miarę jej rozwoju. Planowanie rzeczy z wyprzedzeniem, zapewnianie przepustowości, opcje dostawy, magazynowania i wysyłki są niezwykle ważne do zapewnienia sprawnej działalności sklepu. Największym ryzykiem każdego sklepu online jest brak klientów, dlatego przygotuj staranne plany działań marketingowych i finansowych oraz przygotuj własne przewagi konkurencyjne.
Wybierz domenę i nazwy sklepu
Nazwa Twojej witryny i oficjalna nazwa firmy nie muszą być identyczne, jednak zachowanie ich spójności ma wiele zalet. Przede wszystkim jest to łatwiejsze do zapamiętania dla użytkowników, którzy połączą jedno z drugim i szybciej wyrobi się u nich świadomość marki. Adres sklepu powinien być jak najprostszy, by klienci nie mieli problemów z jego pisownią. Nie używaj znaków interpunkcyjnych, łamaczy językowych itp. – spraw, by nazwa była po prostu prosta.
Znajdź najlepszą platformę CMS
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce dla początkujących firm jest kluczowym elementem, który ma bezpośredni wpływ na dalszy rozwój. Idealnym rozwiązaniem jest zbudowanie witryny na platformie elastycznej i łatwej w konfiguracji. Warto również zwrócić uwagę na bezpieczeństwo danych, systemy zabezpieczeń czy przetwarzanie płatności i upewnić się, że platforma e-commerce, której poszukujesz zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Ułatwieniem wielu działań marketingowych i sprzedażowych są możliwości integracji, a więc platforma powinna integrować się z istniejącymi kanałami i systemami. Najbardziej uniwersalnym oprogramowaniem dla większości projektów jest popularny CMS Magento, który dzięki swoim funkcjonalnościom zapewni witrynie wszystko to, czego wymaga się od systemu. Pełną listę funkcjonalności i opis Magento znaleźć można we wpisie na blogu Smartbees.
Zadbaj o estetykę strony
Kolejnym krokiem w budowaniu własnego e-commerce jest zaprojektowanie sklepu. Tworząc projekt należy pamiętać o uwzględnieniu kilku kluczowych elementów.
Nazwa sklepu
Umieść nazwę sklepu w widocznym miejscu, dzięki czemu klienci utrwalą sobie ten widok i mimo woli zapamiętają nazwę. Niech będzie ona zauważalna, ale nie w nachalny sposób.
Wysokiej jakości zdjęcia
Przedstaw produkty w formie wideo czy zdjęć wysokiej jakości. Klienci lubią wiedzieć, co kupują, dlatego daj im możliwość obejrzenia produktów w przybliżeniu lub dzięki wideo 360.
Czytelność i oryginalność projektu
Przejrzysta nawigacja i wygląd strony tożsamy z Twoją marką to klucz w budowaniu zaufania i świadomości marki. Strona reprezentuje firmę i pozwala przedstawiać produkty, dlatego projekt platformy powinien być tworzony głównie z tą myślą.
Responsywny widok
Użytkownicy muszą mieć możliwość odwiedzania witryny z każdego urządzenia i na każdym ekranie powinna wyświetlać się ona prawidłowo. To obowiązek, nie tylko ze względu na wygodę użytkownika, ale również późniejsze wyniki w wyszukiwarkach.
Zaplanuj działania promocyjne i marketingowe
Zbudowanie witryny wiąże się także z solidnym planem marketingowym, by przyciągnąć odpowiednich klientów i zachęcać ich do powrotu, by zwiększać ruch i sprzedaż. Znalezienie grupy docelowej, swoich przewag i stworzenie wysokiej jakości treści reklamowych wyróżni sklep na tle konkurencji i pozwoli pozyskać nowych klientów.
Mamy nadzieję, że powyższe spostrzeżenia będą dla Ciebie przydatne i pomogą podczas tworzenia Twojego e-commerce. Powodzenia!
Materiał partnera