Reklama ambientowa – zaskakuj swoich klientów, wchodź z nimi w interakcje

0
2394
ulica nocą neony, światła
Ambient marketing za cel stawia sobie przede wszystkim przyciągnięcie uwagi odbiorcy w niestandardowy sposób | fot.: pixabay

Wzbudzenie zainteresowania u współczesnego odbiorcy nie jest sprawą łatwą. Czasy, w których z reklamami mieliśmy styczność w radiu, telewizji czy sporadycznie na ulicznych bilbordach minęły bezpowrotnie. Obecnie człowiek jest ze wszech stron otoczony przekazem reklamowym i to o wiele skuteczniejszym, niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Na szczególną uwagę zasługuje reklama ambientowa.

  1. Czym jest ambient marketing?
  2. Reklama ambientowa – przykłady
  3. Długofalowe efekty reklamy ambientowej 

Siła tradycyjnego przekazu reklamowego powoli traci na znaczeniu – wielu ludzi pod wpływem permanentnego narażenia na styczność z różnorodnymi kanałami reklamowymi uodporniło się na przekaz komunikatów reklamowych. Nic więc dziwnego, że specjaliści od marketingu dokładają wszelkich starań, by zachwycić i zaskoczyć potencjalnego odbiorcę. I w tym miejscu do gry wchodzi ambient marketing.

Czym jest ambient marketing?

Problem ze zdefiniowaniem tego, czym tak naprawdę jest ambient marketing, polega na tym, że jak do tej pory, nie udało się wypracować sztywnych ram definicji, w którą można szczelnie zamknąć wszelkie akcje marketingowe wychodzące poza standardowe schematy. Istotą promocji tego rodzaju jest ponadprzeciętność oraz jednorazowość podejmowanych działań. Na celownik machiny marketingowej wzięte zostają wszelkie niestandardowe nośniki reklamowe. Czy zatem powielanie raz wskazanych wzorców to w dalszym ciągu będzie ambient marketing? Musimy Cię zmartwić – jeżeli chcesz zaszokować lub mocno za serducho chwycić potencjalnego odbiorcę, to powinieneś wysilić się na odrobinę kreatywności. Raz wykorzystany pomysł znacznie traci na swej mocy i nie może powtórnie zostać zaklasyfikowany jako reklama ambientowa.

Nie płyń z nurtem – idź pod prąd w reklamie! Oczywiście, jeżeli tylko masz odwagę wejść na nieznane wody i nie boisz się ryzyka. Poznaj przykłady reklamy ambientowej, zastosowane w przeszłości – jednak pamiętaj – nie kopiuj pomysłów, bo nic na tym nie ugrasz. Inspiruj się do poszukiwania nowych, nieodkrytych jeszcze przez nikogo nośników reklamowych, które pomogą Ci zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców.

Reklama ambientowa – przykłady

Dla niektórych może i będzie to szokiem, ale reklama ambientowa, to nie wymysł ostatnich kilku lat – wręcz przeciwnie, ten nieszablonowy nurt marketingowy jest już pełnoletni i to z małym okładem. Niestandardowe sposoby przyciągnięcia uwagi odbiorców na przestrzeni ostatnich dwóch dekad były wykorzystywane wielokrotnie, głównie przez marki rozpoznawane na całym świecie, można w tym miejscu wskazać m.in.na McDonald i instalacje odliczające koniec akcji darmowej kawy w sieciówce czy KitKat i ławki pomalowane w taki sposób, że do złudzenia przypominały pysznego batonika.

Długofalowe efekty reklamy ambientowej

Ambient marketing za cel stawia sobie przede wszystkim przyciągnięcie uwagi odbiorcy w niestandardowy sposób. Szok wywołany takim rodzajem działania utrwala wartości poznawcze, dzięki czemu wyjątkowa reklama na długi czas zapada w pamięci. Nawet po wielu latach z łatwością można ją przywołać, zatem cel marketingowy zostaje osiągnięty. Reklama ambientowa umożliwia wyprzedzenie konkurencji nastawionej na działania w obrębie standardowych kanałów komunikacyjnych z odbiorcami. Pozwala także dotrzeć do tych osób, które wypracowały mechanizmy obronne przed tradycyjnymi formami przekazu reklamowego.

Chcesz bardziej zgłębić ten temat? Dowiedz się więcej o tym, czym jest reklama ambientowa:  https://harbingers.io/blog/ambient-marketing-przyklady


Materiał partnera zewnętrznego