Czym jest branding, czyli jak zbudować markę?

0
1009
Budowanie marki
Budowanie marki scala ze sobą pojęcie marketingu i projektowania grafiki. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Budowanie marki, czyli rozpowszechnianie własnego logo, motto firmy i haseł reklamowych, pomimo doby Internetu nie może ograniczyć się wyłącznie do świata cyfrowego. Reklama outdoorowa (np. billboard, plakat) zmieniła już raz bieg historii branży i do dnia dzisiejszego reklama zewnętrzna jest skutecznym nośnikiem treści kampanii marketingowych. Nie można nie wspomnieć, że również w kolosalnym stopniu przyczynia się do budowania marki. Jak wykreować własną markę z jej udziałem? Jak zostać kojarzonym i pozostać zapamiętanym?

Logo, hasło, kolory – reklama zewnętrzna i budowanie marki

Wraz z zaostrzeniem przepisów dotyczących prywatności w internecie i dobrych programów antywirusowych, które blokują wyskakujące okienka, popularność i skuteczność reklamy internetowej nieco spadła. Reklama cyfrowa zasłynęła na samym początku jako nowatorska i unikalna metoda budowania marek, jednak jak się okazuje – tradycyjna, poczciwa forma marketingu jaką jest reklama zewnętrza (np. citylight, billboard) nadal jest tą, która dociera do największej liczby odbiorców, a co za tym idzie – jest skuteczniejsza. Dużą zaletą udziału reklamy zewnętrznej w brandingu jest to, że oryginalne hasło, logo i unikalne kolory, czyli nieodłączne elementy budowania marki, docierają również do tzw. trudnej grupy odbiorców. Do niej włączają się osoby starsze, dzieci (ogromny potencjał marketingowy) i osoby, które nie korzystają na co dzień z telewizji i internetu, ale chodzą na spacery podczas których mimowolnie zwracają uwagę na billboard lub inna formę reklamy zewnętrznej.

Budowanie marki scala ze sobą pojęcie marketingu i projektowania grafiki. Na to czy marka będzie zapamiętana i co sprawi, że zapadnie odbiorcom w pamięć składa się oryginalne, czytelne logo, wyjątkowe kojarzone z nim barwy i chwytliwe, często bardzo oryginalne, a nawet szokujące hasła. Odpowiedni projekt przeniesiony na billboard może być jedynie uzupełnieniem, ale również podstawą kampanii marketingowej. Reklama zewnętrzna od na przykład Znajdź Reklamę to jeden z najlepszych sposobów, w które należy zainwestować podczas budowania swojej marki. Tu kluczową rolę odgrywa również lokalizacja reklam i rodzaj produktu/branży, która prowadzi branding. Dobrze poprowadzona kampania, po jakimś czasie przynosi nie tylko zwrot z włożonej w marketing inwestycji, ale zwraca się z nawiązką. Reklama zewnętrzna, taka jak billboard, citylight, reklama wielkoformatowa, czy nowoczesne monitory umieszczane w nowoczesnych środkach komunikacji miejskiej (metro, autobusy), mogą stać się podstawowym źródłem zainteresowania odbiorców i realnie wpłynąć na budowanie marki.

Jaka reklama do brandingu? Treść, grafika i billboard

Reklama idealna do budowania marki może mieć wiele koncepcji. Warto skupić się na tym, aby w czytelny sposób wysłała komunikaty do odbiorców, a w przypadku nośnika, jakim jest reklama zewnętrzna (np. billboard) – przechodniów. Najciekawsze i najlepiej zapamiętane kampanie są szokujące, atrakcyjne i zagadkowe. Jeśli odbiorca zostanie najpierw zaintrygowany, będzie chciał poznać rozwiązanie zagadki lub dopowiedzieć to co niedopowiedziane. Znane wszystkim kampanie składające się z kilku etapów są bardzo skuteczne i mogą stać się doskonałym sposobem na budowanie marki. Czasem wystarczy intensywny kolor naniesiony na billboard, jedno zdanie i logo firmy, aby zaciekawić odbiorców. Przemyślenie całej strategii to zadanie dla specjalistów od marketingu, wprowadzenie pomysłów i projektu budowania marki w życie – to zadanie dla fachowców od reklamy outdoorowej.


Materiał partnera zewnętrznego