SMS-y do klientów – co trzeba wiedzieć i o czym pamiętać?

0
712
mprofi sms do klientów
Ręczna wysyłka SMS-ów z powiadomieniami czy przypomnieniami może się sprawdzać w przypadku, gdy mamy niewielu klientów, chociaż nawet wtedy bywa uciążliwe | fot.: materiał partnera

Jest wiele sposobów, na które firma może kontaktować się z klientem.

Najpopularniejsze to rozmowy telefoniczne, e-maile, listy, a także SMS-y. W wysyłaniu tych ostatnich pomagają specjalne platformy SMS, takie jak https://mprofi.pl/. Pozwalają one szybko i niskim kosztem przesłać wiadomość do dziesiątek, a nawet setek lub tysięcy osób.

Czy wysyłka wiadomości tekstowych, w szczególności tych najbardziej powtarzalnych, musi być ręczna? Jak napisać dobrego SMS-a do klienta? Sprawdź!

Wysyłka SMS-ów nie musi być ręczna

Ręczna wysyłka SMS-ów z powiadomieniami czy przypomnieniami może się sprawdzać w przypadku, gdy mamy niewielu klientów, chociaż nawet wtedy bywa uciążliwe. W miarę rośnięcia firmy, pozyskiwania nowych klientów, spływania kolejnych zamówień czy wypełniania się kalendarza spotkań coraz trudniej jest wszystkiego dopilnować. 

Nawet, jeśli ma się pracowników, to mało produktywne byłoby, gdyby sekretarka cały dzień nie zajmowała się niczym innym, jak wysyłaniem SMS-ów, podczas gdy trzeba przecież panować nad dokumentacją, sprawami bieżącymi i nie tylko, co również wymaga sporo czasu.

Na szczęście jednak nie trzeba się tymi kwestiami przejmować, ponieważ aktualna technologia pozwala na niemal pełną automatyzację wysyłki SMS do klientów. Jedyne, co trzeba zrobić, to stworzyć szablon wiadomości (treść, która ma się w niej znajdować) i ustalić, kiedy i do kogo SMS ma zostać wysłany. Następnie, kiedy nastąpi sytuacja wymieniona w ustanowionych regułach, odpowiednia wiadomość zostanie wysłana bez udziału pracownika.

Co ciekawe, zautomatyzować da się nie tylko wysyłkę, ale też odbiór SMS-ów i przekazywanie dalej (np. do bazy danych) informacji w nich zawartych. Najprościej można to zrobić za pomocą wspomnianej wcześniej platformy SMS oraz specjalnego narzędzia do integracji jej z innymi aplikacjami i automatyzacji zadań.

Wiadomości tekstowe wymagają specyficznej formy

SMS-y obejmują z reguły jedno lub kilka zdań, plus często link do jakiejś strony internetowej. Nie da się ukryć, że jest to niekiedy sporym ograniczeniem. Teoretycznie da się wysłać dłuższą wiadomość (lub np. kilka krótszych jedna po drugiej), ale będzie to mało czytelnie i klient może takiej wiadomości po prostu nie odczytać w całości.

Dlatego też trzeba zadbać o to, aby w jak najmniejszym objętościowo tekście zawrzeć jak najwięcej wartościowych informacji. W przypadku, gdy nie mówimy o przypomnieniu o wizycie lub powiadomieniu o wysyłce, a o treściach bardziej marketingowych (np. dotyczących trwającej aktualnie wyprzedaży lub nowych produktów), ważne jest też, aby całość brzmiała odpowiednio zachęcająco. 

Warto w związku z tym, aby przygotowaniem SMS-ów do klientów zajął się profesjonalny copywriter. Oczywiście, jeśli mówimy przykładowo o jednoosobowej działalności gospodarczej, która dopiero rozwija skrzydła i nie ma działu marketingowego oraz nie stać ją na usługi agencji, można spróbować przygotować coś samodzielnie. Najważniejsze, aby unikać przesadnie długich zdań, skomplikowanych sformułowań i niejasnych zwrotów. Najlepiej postawić na prostotę i minimalizm.

Materiał partnera